czwartek, 5 września 2013





JAK TO ZROBIĆ?
zmiany

Ósmego sierpnia o osiemnastej w Galerii Sztuki Współczesnej w Opolu odbyła się 8.WALKA ZE ZŁYMI MYŚLAMI.
Dlaczego akurat tam zdecydowałam się walczyć ze złą energią, która czai się w zakamarkach umysłu i czasem kieruje działa artyleryjskie wprost na mnie /na nas?
Ponieważ poczułam się tam naprawdę bezpiecznie.
Galeria (piękny przestronny, nowoczesny budynek) jak i cała ekipa sprzyja swobodnemu działaniu. Myśli mają tam tor by się rozbiec, unieść i nabrać sił.
Pozytywna energia i wsparcie dają siłę do WALKI.
Walka ze złymi myślami to było wyzwanie. Gdy myśli przychodzą do głowy samoistnie, czasem uporczywie wracają i ciężko je odgonić, odwrócić zamienić. Jak je nakierować na pozytywny tor?
Performance, który zrobiłam w GSW w Opolu był bardzo znamienny – zlizywałam coś co sączyło się (kolor żółty – który ma swoje ciężkie, charakterystyczne znaczenie), a jednocześnie było elementem w instalacji rekonstruującej mój obraz i wypluwałam do ciemnej przestrzeni, gdzie moje obrazy „sojusznicze” ożywały.
Jednak nie spodziewałam się, że tak to będzie wyglądać. Gdy zobaczyłam dokumentację, zdziwiłam się. Aha, tak wygląda walka ze złymi myślami? – pomyślałam. Patrząc na to działanie wiele się dowiedziałam. Zastanawiałam się z jakimi złymi myślami ja walczę? Interpretacja należy do Was.
Jednak jedno jest pewne: zawsze w performance (jak i w malarstwie) uwydatnia się to co jest w danym momencie najważniejsze, zawsze to wydalam, wypluwam, uwidaczniam. Odczucia, nawarstwienia, przemyślenia, intuicje, wrażenia, sny. Podświadome nawiązania.
Niejednokrotnie potem sama jestem zdziwiona gdy widzę efekt.




















fot. Natalia Krawczyk, Łukasz Kropiowski, Maciej Węgrzyn.



Teraz czeka mnie 9.WALKA Z KONSTRUKCJĄ, która dekonstruować się będzie w CSW w Toruniu. Spodziewajcie się niespodziewanego!

ps. Pewnie zastanawiacie się czemu zmieniłam wizualność strony?  
    - Zmieniam konstrukcję myśli.

Brak komentarzy: