środa, 13 lutego 2013

Blog nieco zaniedbany.
Ale walki trwają.
2. WALKA O ZAUFANIE trwa nadal w Galerii Szara Kamienica w Krakowie. Wernisaż, który odbył się 7 lutego odniósł zwycięstwo! Obrazy ożyły, a każdy kto wszedł do galerii zobaczyć wystawę, musiał zaufać, zaufał każdy. Każdy przeszedł przez ciemność prowadzony przeze mnie w totalnym zaufaniu. Wszyscy musieli pokonać swoją obawę przed ciemnością i nic nie widząc oddać się w moje ręce – mogłam z nimi zrobić wszytko. W zamian za zaufanie odbiorcy otrzymali możliwość obcowania ze SZTUKĄ. Mrok, który zabrał zmysł wzroku, dzięki zaufaniu – wyczulił i wyciszył – w sali ekspozycyjnej zapanowała absolutna cisza i napięcie w oczekiwaniu na kolejnego, wprowadzanego przeze mnie uczestnika wernisażu. Performence z 2. WALKI O ZAUFANIE o tytule będącym jednym z punktów Sztuki Wojny Sun Tzu : „TEN , KTO MA WSPARCIE WE WŁASNYCH ODDZIAŁACH, WYGRYWA”, nie posiada dokumentacji – zaufanie jest jedyną formą zapisu. Zaufane wojska są absolutnym wsparciem. Poczułam to, gdy przeprowadzałam każdego z osobna przez ciemność. Ciemność wzbudzająca niepewność i obawę spowodowała tym razem zaufanie. Ciemność, której doświadczam zadając pytania o sens, słabnąc lub zastanawiając się czy przetrwam, została oswojona i zaanektowana do wojsk sojuszniczych. Stała się sprzymierzeńcem, dzięki któremu mogę penetrować kolejne niepoznane obszary. Obdarzona zaufaniem wzmocniłam się i zmierzam ku kolejnej walce, mimo braku wymiernych efektów nie poddaję się i idę dalej! Zaraz idę do pracowni – oddać się temu co kocham najbardziej – zanurzaniu się w farbach, pławieniu w przenikaniu kolorów. Działanie to mimo, iż logicznie rzecz biorąc nic ze sobą nie niesie, w samym momencie dziania się obdarza absolutnym, choć niewytłumaczalnym sensem. Idę zatem wylewać farby, by móc znów niebawem stanąć do kolejnej walki.
wszystkie fotografie: Bartosz Kokosiński

Brak komentarzy: