sobota, 29 czerwca 2013

WOLNOŚĆ i PRZESTRZEŃ




WOLNOŚĆ.

Zrobiłam kolejny krok.
Po kilku miesiącach rozmów i negocjacji z kuratorką w BWA w Katowicach w ostatniej chwili okazało się, że moje działanie nie może się odbyć.
Nie poddałam się.
Pojechałam do galerii na własny kosz i mimo niezgody dyrektora, kuratorki i artystów zawalczyłam O PRZESTRZEŃ.
Była to walka o przestrzeń nie tylko fizyczną ale i przestrzeń umysłu.
Wymagało to odwagi i samozaparcia.
Nie wiedziałam co może się wydarzyć, po prostu chciałam złamać schemat działań – wystawa w ustalonym terminie - odbyła się - zakończyła się - nic się nie wydarzyło.... Tym razem wydarzyło się. Przekroczyłam granicę, pokonałam strach, zadziałałam kolorem.
Poczułam wolność, tam właśnie jest przestrzeń do działań. Wiele satysfakcji przynosi taka rebeliancka akcja, poczułam, zew. Naprawdę w polskich galeriach wszytko wolno? Tym razem udało się.
14 go czerwca w galerii BWA w Katowicach odbyła się 6. WALKA O PRZESTRZEŃ:

                              


Wsparcie nastąpiło z zewnątrz, na akcję licznie przybyli i wspierali mnie technicznie studenci i absolwenci ASP w Katowicach: Weronika Twardowska, Rafał Piekut, Paweł Czartoryjski, Paweł Szeibel, Przemek Jeżmirski – główny operator, którym serdecznie dziękuję.
Dziękuję także za wsparcie Bartoszowi Kokosińskiemu
Byli oni większością publiczności, która przyszła na finisaż znanej przecież grupy artystycznej Otwarta Pracownia. Poza nimi do galerii przybyło może 15 osób?
Tak szacowna instytucja jaką jest BWA w Katowicach, w której na zrobienie wystawy trzeba czekać ponad rok, ma zasięg bardzo lokalny. Może gdyby przestała istnieć nikt by nie zauważył?
Jednak na Obiegu ukazała się wspaniała dokumentacja z finisażu, na której nie uwzględniono mojego działania. Czyżby buntownicy byli eliminowani? Czy liczy się tylko to co zaplanowane i ustane z galeriami? Reszta sztuki nie istnieje…?

Dzięki tej akcji, wiele się dowiedziałam, wiele przemyślałam.
Jaki będzie następny krok?


1 komentarz:

Tomek Rogaliński pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.